Miről is írhatnék először. Hát igen! A legnagyobb nevű sorozatról, a Forma-1-ről. A tél folyamán a csapatok bepótolták a tavalyi szezon előtti sivár pilótamozgást is, és rengeteg változás történt.
 

Nézzük a mezőnyt:

Vodafone Mclaren-Mercedes:

Nr. 1: Jenson Button
Nr. 2: Lewis Hamilton
(Tartalék pilóta: Gary Paffett)

A Mclaren és a Mercedes közös (és igen sikeres) munkája a végéhez közeledik, s bár még nem szakadt meg teljesen, mivel még mindig Mercedes motorral indul a csapat, a Mercedes tulajdonrésze nagyon kicsire csökkent.
A Mclarennél megunták Kovalainnen gyenge szereplését (amit lehet erre fogni meg arra, de mégsem tudott kiemelkedőt nyújtani), ezért, hogy ismét ennél a csapatnál legyen az egyes rajtszám, Jenson Buttont szerződtették a vezetők. Hogy ez miért jó, nem tudom, mindenesetre a Mclarennek mániája a világbajnok pilóta. A 21.század világbajnokai közül csak Schumacher nem versenyzett a Mclarennel. Raikonnen, Alonso, Hamilton és most Button is a Mclarent erősíti.
A csapatot ismerve az első számú pilóta kérdése nem vitás, Hamiltont fogja preferálni a csapat, viszont elég kínos lesz, hogy a címvédőt másodszámú versenyzőnek szerződtetik. Mindenesetre erős a csapat, Button sem egy lajhár, a kocsi is erős.

 

Mercedes GP Petronas Formula One Team:

Nr. 3: Michael Schumacher
Nr. 4: Nico Rosberg
(Tartalék pilóta: Nick Heidfeld)

Győztes csapaton ne változtass- így szól a mondás. Ennek megfelelően a Brawn GP-nél minden ami létezik megváltozott. Elment a két pilóta, változott a név, a főszponzor, egyedül Ross Brawn maradt. Már a tavalyi év végén bejelentette Barrichello, hogy távozik a csapattól, Buttonra se kellett sokat várni. A Mercedes megvásárolta a team-et, úgyhogy ez mostmár a Mercedes saját gyári csapatának számít.
Viszonylag hamar kiderült, hogy az évek óta nagy tehetségként számon tartott, de gyenge csapatnál szereplő Nico Rosberg a Mercedes GP első számú pilótája lesz (később persze babona miatt második számú lett). Minden Forma-1 rajongó dörzsölheti a tenyerét, hiszen egy újabb változó kerül bele a világbajnoki versenybe, Nico Rosberg végre bizonyíthat.
Karácsonykor az egyik legnagyobb szenzáció hivatalos lett. Michael Schumacher visszatér! Nem tud a fenekén megmaradni a német klasszis. Nagy célokkal, vághat csak neki a szezonnak, hisz a rajongók is ezt várják el. A reálisak azonban nem várhatnak tőle sok jó eredményt. Valószínűleg stabil, erős pilóta lesz, a vezetők mögött. Nico Rosbergtől jobb teljesítményt várok, végre bizonyíthat, hát akkor bizonyítson is! Ahogy Schumachernek, a Mercedesnek is kell egy kis idő mire igazi komoly VB esélyessé váljon.

 

Red Bull Racing:

Nr. 5: Sebastian Vettel
Nr. 6: Mark Webber
(Tartalék pilóták: Brendon Hartley, Daniel Ricciardo)

A Brawn tavalyi ellenfele, a Red Bull idén is a Vettel-Webber párossal indul, hiszen tavaly is olyan jól bevált. A tavalyi évben még jó kis Vettel-Webber csata volt, ha nincs Webbernek az a balesete, talán meg is veri Vettelt,  idén azonban úgy gondolom, hogy Vettel lesz az egyértelműen preferált pilóta, mert ebben a mezőnyben nem igazán enegedhetik meg maguknak a csapatok, hogy a két pilótát a végsőkig egymás ellen küzdessék.
A Red Bull tavaly is, és úgy tűnik, hogy idén is nagyon gyors kocsival áll rajthoz, de egy gyenge pontja van az autónak: a motor. Ezt lehet a Renaultra fogni, lehet másra, de ne felejtsük el azt se, hogy amikor Adrian Newey a Mclarennél ügyködött, akkor a Mclaren volt megbízhatatlan. 

 

Scuderia Marlboro Ferrari:

Nr. 7: Felipe Massa
Nr. 8: Fernando Alonso
(Tartalék pilóták: Luca Badoer, Giancarlo Fisichella, Marc Gené)

Ez a csapat 2008-ban csapatként bukott el, 2009-ben meg a kocsi volt rossz. Nem csoda tehát, hogy a vezetőknek elegük van a helyzetből, ezért Kimi Räikonnent nevezték meg bűnbaknak, távozott a csapatból (Massát pedig lehet, hogy csak a balesete tartotta Ferrari ülésben), helyére pedig érkezett Fernando Alonso. Hihetetlen felhajtás volt körülötte (és van is) mióta hivatalossá vált...
A csapat megbízhatósága, taktikai érzéke kulcsfontosságú lesz, bár a tankolás betiltásával ez a szerep csökken. A kocsi jónak tűnik, Alonso pedig olyan pilóta, aki segíthet a csapatnak, Massa sem lassú.

 

AT&T Williams:

Nr. 9: Rubens Barrichello
Nr. 10: Nico Hülkenberg
(Tartalék pilóta: Valtteri Bottas)

A Williams csapatnál is betelt a pohár, az elmúlt évek sikertelenségének oka lehet a viszonylag szerény pénzügyi helyzet, az állandó ígérgetés, vagy a Toyotától való függés (és ezáltal egy pilóta hely is foglalt lett-->Nakajima).
2006 óta egy kiemelkedő pilóta szerepelt ebben a gárdában, aki mostmár egyértelműen felkészült a komolyabb kihívásokra. Az utód azonban megvan, Nico Hülkenbergről állítom, hogy van olyan tehetség mint Rosberg. Sőt (?!?).
Hülkenberg mellé pedig a mezőny egyik legtapasztaltabb pilótáját szerezte meg Sir Frank Williams, aki segíthet elindítani a csapatot az emelkedőn, Rubenset pedig motiválhatja az is, hogy most végre első számú pilótaként bizonyíthat.
A tartalékpilótát, Valtteri Bottast pedig a jövő Räikonnenjének (ha úgy jobban tetszik Häkkinenjének) tekintheti minden motorsport rajongó, jómagam is figyelemmel fogom kísérni eredményeit.

 

Renault F1 Team:

Nr. 11: Robert Kubica
Nr. 12: Vitaly Petrov
(Tartalék pilóták: Jerome d'Ambrosio, Ho-Pin Tung, Jan Charouz)

A Renault is 2006 óta folyamatos lejtőn van, botrányoktól sem mentes a csapat, pénzben sem dúskálnak, ergó  egy jelentős változás volt várható az év előtt. Ez be is következett, hála a Genii Capitalnak, a Ladának és a HP-nak, ez már nem az a csapat, nem is lehet gyári Renaultnak nevezni. Alonsonak elege lett a bajokból, Piquet-t kirúgták, Grosjean szolgálataira pedig már nem tart igényt senki az alakulatban.
Tehát nagy a felfordulás a csapatnál, ennek ellenére bizakodok. Hogy miért? Érdekes módon a szponzorok csak úgy jönnek a Renaulthoz, van egy már bizonyított, jó pilóta, az utánpótlásra is figyelnek, és igen ígéretesen kezdték az évadot.
Robert Kubica pályafutása során először váltott csapatot a Forma-1-ben, a BMWtől a Renaultba igazolt. Kubica nem egyszer bizonyította tehetségét, és bizony a dobogó sem kizárt az idei év során.
Vitaly Petrov, az F1 történetének első orosz versenyzője, aki szerintem a pénz/tudás arány alapján a legjobb választás a franciák számára. Az oroszok egy az egyben mögötte vannak az összes orosz valutájukkal, és egy Trulli-szint minimum kitelik Petrovtól. A kínai Ho-Pin Tunghoz képest ez egy világbajnoki döntés.
A GP2-es DAMS csapat átalakult Renault F1 Junior Team-mé. A junior szó azért érdekes, mert a 28 éves Ho-Pin Tung, és a 26 éves d'Ambrosio fog próbálkozni a Renaultól kapott kasztnival, de nem is ez a fontos, hanem hogy ők tartalék pilóták is. D'Ambrosiot egy igen tehetséges pilótának tartom, eredményes versenyző, ha nyerni nem is, a dobogó közelébe mindenképp oda tudott eddig kerülni mindenhol. És egy érdekes módon Le Mans Series-pilótát, Jan Charouzt is beszerveztek, aki a World Series by Renaultban fog szerepelni.

 

Force India F1 Team:

Nr. 14: Adrian Sutil
Nr. 15: Vitantonio Liuzzi
(Tartalék pilóta: Paul Di Resta)

Egy évről évre fejlődő csapatról van szó, már rég nem a leggyengébbek közé sorolható az indiai alakulat. Tavaly a gyenge kezdés ellenére pole-t és 2.helyet szereztek, most a sokkal jobb kezdéssel vajon mire mehetnek? 
Adrian Sutil maradt a csapatnál, pedig én tényleg azt hittem, hogy elmegy, mivel még neki kellett fizetnie... A szerződését megújították (nem kell fizetni!), és Bahreinben a 3 legjobban szereplő pilóta közé lehet sorolni, akik nem ülnek a négy nagy kocsiban.
A csapattárs a Fisichellát váltó Liuzzi, aki szintén gyors versenyző, kisebb mentalitási problémái vannak/voltak, de ha ezeket leküzdi, akkor simán megverheti akár Sutilt is.
A tartalékpilóta a DTM-ben edződött skót Paul Di Resta, aki a szabadedzéseken majd szerepet is kaphat.

 

Scuderia Toro Rosso:

Nr. 16: Sébastien Buemi
Nr. 17: Jaime Alguersuari
(Tartalék pilóták: A Red Bullhoz hasonlóan Brendon Hartley és Daniel Ricciardo)

Annak ellenére, hogy mostmár muszáj volt az olaszoknak saját kocsit építeniük, még mindig a Red Bull második számú csapatának számítanak, ahol a fiatal pilótákat edzetik, és ezért soha nem lesz esélyük felfejlődni, mert a Red Bull mindig kicsit vissza fogja vetni őket. Mindig idő kell, hogy beleszokjanak az újoncok a Forma-1-be...
Sébastien Buemi második évét kezdi a Forma-1-ben, tavaly én úgy hiszem mindenkinek bizonyított, csodát nem tett, de a csapattársait megverte, általában nem hozott szégyent magára, nem voltak nagy hibái. Svájc örülhet, hogy végre van egy jó pilótájuk, aki hosszú évekig az F1 tagja lehet.
Alguersuari a Red Bull másik támogatottja, a legfiatalabb pilóta a Forma-1-ben, ráadásul spanyol. Ennek ellenére még nem nyújtott maradandót. Hogy tehetség? Igen. Ebből érzékelünk majd valamit? Jó kérdés. Nem tudni.

 

Lotus Racing:

Nr. 18: Jarno Trulli
Nr. 19: Heikki Kovalainen
(Tartalék pilóta: Fairuz Fauzy)

Az utolsó és mégis első. A BMW kilépésével a második válogatási körben lett kiválasztva a Lotus, és mégis mondhatjuk, hogy a legjobb újonc csapat. Gyorsabbnak nem feltétlen gyorsabb mint a Virgin (nincs nagy különbség), de sokkal megbízhatóbb. A kocsi gyönyörű, még sokra vihetik.
Jarno Trullinak 6. csapata a maláj alakulat, ez már csak levezetés lehet számára, illetve a Lotusnak nagyon fontos lesz az ő tapasztalata. Meg lehet jósolni, pontot se fog idén szerezni az olasz. Hacsak nem lesz káosz.
Hosszú távon inkább Kovalainennel számolhat a Lotus. Ő sem találta meg még az igazi csapatot, (4 év, 3. csapat). Kovalainen igazán stabil pilóta, és ez pont jó a Lotusnak, járt már meg nagy csapatot is, ez is hasznos tapasztalat. Hosszú évekig "küzdhetnek" együtt, Heikki és a Lotus.
A tesztpilóta Fairuz Fauzy igazából azt hiszem azért kapta meg ezt a pozíciót, mert maláj. Sok mindent nem mutatott eddig.

 

Hispania Racing F1 Team:

Nr. 20: Karun Chandhok
Nr. 21: Bruno Senna

A Forma-1 történetének legspontánabb csapat. Bár már régen megkapták a jogot az indulásra, pénz nem volt a csapatnál, a kocsi pedig éppenhogy készen lett. A kocsi hihetetlen lassú, hogy meglegyen a kocsinak normális tempója, ahhoz az egész évet fel kell áldozni, és végigtesztelni kvázi a futamokat.
Minél jobban nőtt az aktuális sorozat respectje amelyben szerepelt, annál gyengébb eredményt nyújtott Karun Chandhok, aki aki Karthikeyan után újabb indiaiként bizonyíthat. Ha jobb kocsiban lenne. Így viszont egy dolga lehet. Sennát megpróbálni megverni.
Bruno Senna a csapattárs, akinek szintén csak egy GP2 2. helye van, de a név miatt mindenki odafigyel rá, és Chandhokot biztos megveri majd sokszor. Hogy lesz-e neki nagy F1-es karrierje az rejtély, de Nakajima, Piquet és Rosberg után egy újabb név éled újra.

 

BMW Sauber:

Nr. 22: Pedro de la Rosa
Nr. 23: Kobajasi Kamui

A Lotus után újabb visszatérője van a Forma-1-nek, a Sauber. A BMW-ből újjászületett csapat sokkal jobb, mint az abszolút újoncok, de van hova fejlődniük. Pénzügyileg, szponzorilag igen nagy bajban van a csapat, de mégsincsenek gondban, az idei évre megvan a szükséges pénz.
Ahogy a nagy Lotus mellett a Sauber, addig a nagy Schumacher mellett Pedro de la Rosa is visszatért. Bár 1999-ben mutatkozott be a Forma-1-ben, eddig csak 6 szezonban versenyzett, ebből 4 szezon volt teljes. Egy ideje csak tesztpilóta, így nyilvánvalóan neki is idő kell mire visszarázódik. 
A tavalyi igen meggyőző teljesítmény után meglepetés lett volna, ha Kobajasi nem kap ülést. A Sauberben tökéletes helye van, nincs rajta nyomás, és van lehetősége De la Rosa elé menni, emellett van mire fogni a gyenge szereplést (ha lesz olyan).

 

Virgin Racing:

Nr. 24: Timo Glock
Nr. 25: Lucas di Grassi
(Tartalék pilóták: Luiz Razia, Andy Soucek)

Ez a csapat is nagyon bíztató, ha a neveket nézzük, de egyelőre nem megy a dolog. Ha azt nézzük, hogy a nagyon sikeres Manor csapatról van szó, akiknek fejlett számítógépes rendszerük van, a Virgin cég nagy tulajdonrészt vállalt, akik tavaly a Brawnt támogatták. Ehelyett egy igen megbízhatatlan kocsit sikerült összehozni.
A Toyotánál stabil pilótává érett Timo Glock a csapat főpilótája, aki lehet, hogy túl nagy fába vágta a fejszéjét. Hihetetlen nagy szenvedés az, amit eddig nyújtott, de egy csöppet se lehet őt kritizálni ezért.
Lucas di Grassinak is sikerült végre a Forma-1-be bekerülni. Már egy ideje számon van tartva mint nagy reménység. Mindenhol képes kiugró eredményt elérni, illetve van amikor csak átlagos tud lenni.
Soucek, a Formula-2 tavalyi bajnoka, szégyen lett volna, ha nem talál helyet magának a Forma-1-ben, bár ez a tesztpilóta állás semmit se jelent. Luiz Razia pedig egy fiatal tehetség, ki tudja, egyszer talán a Forma-1-ben is láthatjuk.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://formulauto.blog.hu/api/trackback/id/tr941856232

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása