A GP2 sorozat évek óta a Forma-1 mellett működik, és évről évre készíti fel a tehetséges pilótákat a Forma-1-re. 2005 óta olyan versenyzők próbálták ki itt magukat, mint Lewis Hamilton, Nico Rosberg, Heikki Kovalainen, Timo Glock, Giorgio Pantano, Kazuki Nakajima, Nelson Piquet, Sébastien Buemi, Scott Speed, Kamui Kobajasi, Nico Hülkenberg, Romain Grosjean, Lucas Di Grassi, Vitaly Petrov, Bruno Senna és Karun Chandhok. És legtöbbjük bizonyított.

A GP2-ben van 1-2 olyan csapat, amelynek pilótáira érdemes odafigyelni, mert általában ott versenyeznek a legnagyobb tehetségek. Vegyük például az ART csapatot, ahol Rosberg, Hamilton, Di Grassi, Buemi és Grosjean is szerepet kapott. Vagy a Barwa-t, ahol Petrov, Pantano, Petrov, Grosjean és Di Grassi is indulhatott.
 
2009-ben az ART-nél a szupertehetségnek tartott Nico Hülkenberg, és a harmadik évét kezdő Pastor Maldonado versenyzett, a Barwa-nál pedig Petrov és Grosjean (egyikőjük sem első évét járta). A negyedik szezonját taposó Di Grassi a Racing Engineering-hez igazolt. A GP2 Ázsiát megnyerő Kobajasi is a mezőnyben volt.
 
Egy ideig háromesélyesnek tűnt a győzelem sorsa, de ez a látszat inkább csak csalóka, hiszen a két Barwa-s, sokáig küzdött fej-fej mellett, Hülkenberg pedig a gyenge kezdés után simán átlépte a kettőst. Grosjeannak már csak azért sem volt esélye a bajnoki címre, mert idény közben Piquet helyére a Renault-ba igazolt.
 
Az F2-höz hasonlóan itt is az évkezdet igen egyoldalúra sikeredett, de ez csalókának bizonyult. A francia Romain Grosjean mind Barcelonában, mind Monacoban dominált, emberes előnyhöz jutott. Viszont ezután már semmit se tudott megnyerni. Az összetettbeli 4. helyét nem lehet csak a Forma-1-re fogni, mert még mielőtt elhagyta a sorozatot, már megelőzték a bajnoki pontversenyben. Ha végigviszi az esztendőt, minden bizonnyal dobogós lett volna.
 
Csapattársa, Vitaly Petrov, a hullámzása miatt lett "csak" a második, mert gyakorlatilag csak minden második versenyen tudott jól teljesíteni. Isztambulban, Valenciában, Monacoban remekül szerepelt, de mondjuk Silverstoneban és a Hungaroringen szerzett összesen 0 pontot. De neki nem is kellett nyernie úgy tűnik, a pénz bevitte őt a Forma-1-be.
 
A győztes Hülkenberg a stabilitást favorizálta. Méghozzá ezt a monoton szereplést a sor elején hajtotta végre. Egyedüli bakija az évadnyitó volt, (0 pont), ezután viszont a legrosszabb eredménye a Monzában szerzett 7 pont. 3 pole, 5 leggyorsabb kör és 5 siker. Hazai pályán, a Nürburgringen kettő is. Precizitását jelzi az is, hogy pont 100 pontot gyűjtött. Idén már a Williams csapatnál versenyez.
 
A dobogó legalsó fokára a brazil Lucas Di Grassi került, akinek egyetlen győzelme volt az év során (Isztambul). Lucasnak Spanyolországon nem megy, viszont máshol szorgosan gyűjtögette a pontokat, főleg Magyarországon és Monzában volt ügyes. A "nagyok" megelégelték, hogy soha nem nyeri meg Di Grassi a sorozatot, ezért inkább a Virgin leigazolta.
 
2010-ben szintén van egy olyan újonc, akire nagyon érdemes lesz odafigyelni. Hogy ki az? Na vajon? Aki nem tudja, nemsokára megtudja, ha továbbra is figyeli a blogot.

A bejegyzés trackback címe:

https://formulauto.blog.hu/api/trackback/id/tr961889121

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása