Ebben a posztban leírom az öt GP2 bajnok statisztikáit, eredményeit, és a végén leírom, hogy ki a GP2 eddigi legnagyobb bajnoka.

A GP2-nek 5 éve ment le, és mindegyik hemzsegett a fiatal tehetségektől, ám most csak a győzteseket figyeljük meg. Tehát a főszereplők: Nico Rosberg, Lewis Hamilton, Timo Glock, Giorgio Pantano és Nico Hülkenberg.

Persze minden év más, néha erősebb a mezőny, néha gyengébb, az adatok elég relatívak, főleg hogy Rosberg még 23 versenyen indult, Hülkenberg és Pantano már csak 20-on.

Azt egyértelműen megmondhatjuk, hogy 2004-ben a Jordannél igen gyors pilóták kaphattak szerepet, hiszen Pantano és Glock is autózott a sárga kocsiban, persze nagy eredményt nem érhettek el, mégis úgy tűnik, értettek a csapatnál valamit.

Mivel az öt emberből három német (Rosberg, Glock, Hülkenberg), nem lehet meglepő, hogy három pilóta a Formula BMW-ben kezdte, de nem sokáig lehettek ott, mert első évükben megnyerték a Formula BMW ADAC-ot, ezután pedig meg sem álltak a Formula-3-ig. Az F3 után Glocknak a pályafutása Pantanoéhoz hasonlít, mert mindketten lehetőséget kaptak a Jordan csapatnál a Forma-1-ben, viszont jövőre már Amerikában találták magukat, aztán pedig elkezdték több éves GP2 karrierjüket. Hamilton a többiektől eltérően a Formula Renault-ból indult. Ötből négyen megjárták a F3 Euroseries-t, és hárman meg is nyerték. Rosberg, Hamilton és Hülkenberg a győzelmük után egyből a GP2-be kerültek, Glock pedig  első évi 5. helye után egyenesen a Forma-1-be repült.

Ami alapján talán remekül rangsorolni lehet a pilótákat, az az, hogy hány évet töltöttek a bajnoki cím előtt a GP2-ben. És igen, ez talán nem is lesz csalóka adat, hiszen Rosberg, Hamilton és Hülkenberg egyből nyert, Glock második évében, Pantano pedig csak a negyedikben. A csapatok is érdekesek, hiszen az előbb említett három  "veni vidi vici" ember az ART csapatában ment, a másik kettő nem. 

Glock és Pantano hatszor estek ki a győztes évükben, míg a többiek csak egyszer (!). A pontok száma megint a Glock-Pantano trió ellen szól, hiszen Glocknak 88, Pantanonak pedig csak 75 egysége lett, ezzel ellentétben Rosbergnek 120, a nála kettő versennyel kevesebbet futó Hamiltonnak pedig 114 pontja lett. Ráadásul mindkettejüknek volt két olyan versenyhelyszínük, ahol kétszer is kiestek. Kezdhetjük levonni a következtetést, hogy Glock és Pantano nagyjából ugyanaz a szint, és a többiektől elég messze vannak. Ez egyrészt igaz, mert azért Glock nem egy Hamilton, másrészt meg Glock sem egy ügyetlen alak. Hogy egy kicsit érzékeltessem, hogy kisebb a különbség, a trió mellett Glock is öt versenyt nyert (Pantano négyet), ez mindenkinél 20% feletti győzelmet jelent, viszont külön dícséretet érdemel Rosberg, Pantano és Hülkenberg, mert mind a hárman mesterhármast szereztek Németországban (pole, leggyorsabb kör, győzelem).

Hamilton 14 dobogót gyűjtött össze, ami igen impozáns 2/3-os arány, és ezzel a többieket magasan veri. Rosberg 12, Hülkenberg és Glock pedig 10-10 dobogót tud felmutatni, Pantano azonban csak 7-et (igaz ebből 4 győzelem), ami csak 35%-os mutató. Ami viszont Hamilton ellen szól, az az, hogy egész évben csak 1 pole pozíciót gyűjtött (ugye minden helyszínen két verseny van, de időmérő csak egy), Hülkenberg 3-at, míg a többiek 4-et. Mivel Pantanonak csak 10 időmérője volt, ezért övé a legjobb százalékos mutató, 40% (Hamiltonnak 9%). 

A leggyorsab köröknél azt hiszem mindenki kitalálhatta, hogy ki szerezte a legtöbbet, hiszen Hamilton specialista ebben a dologban, 7-szer volt ő a leggyorsabb. Rosberg és Hülkenberg 5-ször, Pantano és Glock 4-szer.

Ezek az eredmények függnek a pilótától, de függnek az ellenfelektől. Rosbergnek volt egy kőkemény ellenfele, Heikki Kovalainen, akit talán csak azért vert meg végül, mert a finn háromszor is kiesett. Azt gondolhatnánk, hogy Hamilton szétalázta a mezőnyt, de nem, Nelson Piquet végig a nyomában volt, és csak 12 ponttal győzte le őt Hamilton. Glock még keményebb ellenféllel találta szembe magát Di Grassi személyében, és bizton állíthatom, hogy ha Valenciában Di Grassi nem töketlenkedik, akkor ő nyeri a címet. Pantano idején volt talán az eddigi legerősebb mezőny jelen, és ennek megfelelően piszok szoros volt, 6 versenyző is nyerhetett volna, Pantano kicsit rendet tett, de kiemelkedni képtelen volt. Tavaly pedig Hülkenberg szerencsésen nyert, hiszen Grosjean a féltávnál elhagyta a sorozatot, ha marad, ki tudja mi lett volna. De sok a volna...

 

Összegzés:

Azt ígértem, hirdetek egy főbajnokot. Nem könnyű a dolog, hiszen sok tényezőt leírtam. Timo Glock. Hogy miért nem ő a legjobb? Talán azért, mert nem tudott komolyat nyújtani ( a komoly alatt a jónál jobb teljesítményt értem), mert elég ingatagul szerepelt. Giorgio Pantano. A balszerencsés, csak ő nem tudott bekerülni az F1-be a címe után. Dícséretes, hogy abban a sűrű mezőnyben is megállta a helyét. Nico Rosberg, Lewis Hamilton és Nico Hülkenberg esete igen hasonló. Mindhármuknak egy igazi ellenfelük volt (Kovalainen, Piquet, Petrov), mindhármuk egyből nyert, azt hiszem a statisztikák alapján lehet csak valamilyen sorrendet kialakítani köztük.

 

Íme az én véleményem:
1. Lewis Hamilton
2. Nico Rosberg
3. Giorgio Pantano
4. Nico Hülkenberg
5. Timo Glock

A bejegyzés trackback címe:

https://formulauto.blog.hu/api/trackback/id/tr711907536

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása