Egy széles, rendkívül nehéz pálya épült 1998-ban Hermann Tilke vezérletével a Forma-1 számára. 
 
A fővárostól Kuala Lumpurtól nem messze fekszik, egy repülőtér társaságában Sepang városában.
 
A pálya 5,543 km hosszú, 5 bal- és 10 jobbkanyarból áll. Egy meglehetősen hepehupás, egyenetlen, nehéz pályáról van szó. Nagyon széles, mégsincs sok hely, egyes kanyaroknál épphogycsak be lehet venni a kanyart, a pálya szélétől széléig kell vinni a kocsit. A vonalvezetése egészen jó, tempós pálya.
 
A leglassabb rész pont a 925 méter hosszú célegyenes után jön, egy nagyon lassú és hosszantartó jobb kanyar, amelyből kijutva nem sokáig nyomhatjuk a gázt, mert egyből jön a visszafordító, ami már sokkal csúszósabb. Ezután egy nyújtott egyenesből jön egy igen trükkös jobb kanyar, mert emelkedik, és igen tempós és csúszós, és a bukkanó miatt elég könnyen kisodródhatunk. Az ezután következő 4 kanyarban nincs sok ívválasztási lehetőség, a legkisebb hiba hatására lesodródhatunk az ideális ívről sőt akár a pályáról is. Az ezt követő visszafordítónak a kijárata nagyon érzékeny a hirtelen gázadásra, és ezért a kocsi hátulja hajlamos elindulni. A célegyenes előtti egyenes előtt három olyan kanyar jön, amely "külső rázó-belső rázó-külső rázó" módszerrel beveendő. A két hosszú részt egy hajtűkanyar köti össze.
 
 
A Forma-1-ben már 11 futamot rendeztek itt. Ebből ötször nyert itt a később világbajnok. A Ferrari pályájának lehet nevezni, ötször diadalmaskodott a Ferrari színeiben három különböző pilóta. Michael Schumacher háromszor nyert, Alonso és Raikonnen kétszer. Button is egyszer, de győzni tudott még Sepangban Irvine, Ralf Schumacher és Fisichella is. 
 
1999-ben Irvine, 2000-ben és 2001-ben Schumacher nyert igen meggyőző fölénnyel. 2001-ben ráadásul az eső is bezavart, de nem úgy Schumachert. 2002-ben is Schumacher szerezte meg a pole-t, de a rajtnál Montoya elintézte, a végén Ralf győzedelmeskedett, mögötte Montoya.
 
2003-ban Alonso itt szerezte meg első edzéselsőségét, a versenyen azonban Räikonnen jóval gyorsabb volt a spanyolnál, így Räikonnen nyert, és neki is ez lett az "első", a futamgyőzelme. Barrichello 2. helyével továbbra is megtartotta a Ferrari azt a jó hagyományt, hogy minden évben lett piros autó a dobogón. Ez a hagyomány 2005-ben szakadt meg. 2004-ben az időmérőn általános meglepetésre a két Ferrari közé bejutott Mark Webber a Jaguarral, a verseny viszont pocsékul sikeredett a számára, a győzelemért a pole pozícióból induló Michael Schumacher mellett Montoyának volt esélye, de nem tudott előzni, a harmadik helyre pedig a pályafutása első dobogóját ünneplő Button került.
 
2005-ben Alonso teljesen simán nyert, Trulli teljesen simán lett 2., Heidfeld pedig harmadik. 2006-ban már egy jobb versenyen Fisichella játszotta el azt amit Alonso 2005-ben, sima pole és győzelem lett az övé, a második csapattársa, Alonso, a harmadik pedig Jenson Buton lett.
 
2007-ben Alonso nyert nagy magabiztossággal, az első maláj szereplésén második lett Lewis Hamilton, aki a rajtnál lehagyta a két Ferrarit, és a két Mclaren szépen bekocogott a 1.-2. helyre. A harmadik Raikonnen lett. 
 
Egy évre rá igen nagy sansz volt a Ferrari győzelemre, hiszen kibérelték az első sort, míg a Mclarenek büntetés miatt a 8.-9. helyről rajtolhattak. Massa sokáig vezetett, de Räikonnen megelőzte a boxok után, később pedig Massa el is ásta magát. A második az élete legjobb eredményét elérő Kubica, a harmadik pedig Kovalainnen lett.
 
Tavaly pedig a hihetetlen körülmények miatt a szerencsés Button örülhetett, Heidfeld második maláj dobogója mellé Glock első 3. helye társult.
 
A MotoGP-ben is 1999. óta szerepel Sepang, és négyszer nyert már itt Rossi, Talmácsi Gábor is győzött. Az A1 sorozatnak is rendezett már versenyt, ahogy a Super GT sorozatnak, a Ázsiai Túraautó bajnokságnak, és a GP2 Ázsiai sorozatának, ahol Vitaly Petrov kétszer is nyert.

A bejegyzés trackback címe:

https://formulauto.blog.hu/api/trackback/id/tr91893285

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása