kotkot 2010.03.28. 12:14

2009: Formula-2

1984 után először bonyolították le a Formula-2-es sorozatot. Régebben olyan pilóták versenyeztek itt, mint Jochen Rindt, Ronnie Peterson, René Arnoux, vagy Emerson Fittipaldi.

A Williams "feje", Patrick Head szervezte újra a sorozatot. Mindenhol két futam, minden futamért 10-8-6-5-4-3-2-1 féle pontozás jár a legjobb 8 helyezettnek.

A tavalyi év folyamán több versenyző is felhívta magára a figyelmet. Az első három pilóta FIA szuperlicenszet is szerzett, ezáltal a Forma-1 is megnyílt előttük (más kérdés, hogy Wickensnek és Aleshinnek esélye nem volt, Souceknek meg csak egy kevés). A győztes Andy Souceknek Williams-el való tesztelés is lett a jutalma, ahol szintén kitűnt a mezőnyből.

Robert Wickens az év elején dominált, Andy Soucek pedig Brno után átvette az irányítás, és igen magabiztosan nyerte végül az évet.

Miért nyert Soucek? Mert ő volt a leggyorsabb. De a statisztikák is őt igazolják. Soucek az első futamot kivéve mindig szerzett minimum 10 pontot (Barcelonában 20-at szerzett, tehát kétszer győzött!). 16-ból 7 versenyt nyert meg, Valenciát kivéve minden helyszínen lett dobogós helyezése, (sőt, ha Spát is kivételnek vesszük, akkor 8 helyszínből 6-on nyerni is tudott).

A kanadai Robert Wickens, gyakorlatilag Soucek ellentéteként is nevezhető. Az évadnyitón Valenciában mindent vitt, utána viszont már csak három dobogóra volt képes. Wickens az edzésmenő, 5 versenyen is a pole-ból indult.

A harmadik helyezett az orosz Mikhail Aleshin lett, bár csak egyetlen pole-t és győzelmet szerzett Oscherslebenben, nagyon stabilan teljesített. A 4. Mirko Bortolotti lett, aki szintén csak egy győzelmet tudott felmutatni Brnoban. Érdemes megemlíteni Tobias Hegewaldot, aki Spa-ban teljesen lealázta a mezőnyt, de amúgy semmit se tudott nyújtani.

Minden sorozatban érdekes a leggyorsabb köröket nézni, hisz akivel sokszor megesik, hogy a versenyen a leggyorsabb, az tényleg gyors versenyző. A lista:
3: Soucek, Wickens
2: Hegewald, Jousse, Vasiliauskas
1: Bortolotti, De Marco, Moore, Pavlovic

Ergó nem volt kiemelkedően teljesítő pilóta, de ez is Souceket és Wickenst igazolja.

Sajnos a tavalyi sorozat nem volt mentes a balesetektől, ez még nem is lenne baj, hisz autósportról van szó, de egy rettentő balszerencsés eset folytán Henry Surtees fejét eltalálta egy repülő kerék, és szörnyethalt. Nyugodjon békében.

Idén egy igencsak más mezőny, 9 helyszín, új pontrendszer, és áprilisi kezdés várható.

A bejegyzés trackback címe:

https://formulauto.blog.hu/api/trackback/id/tr911874542

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása