1955-ben tehát Brabham megérkezett Angliába. Ahogy Ausztráliában, itt is szerzett egy Cooper-t, és kicsit átalakította az autót. A kocsit elégnek látta ahhoz, hogy elinduljon az 1955-ös Forma-1-es Brit Nagydíjon, Aintree-ben. Brabham egy Bristol motorral hajtott, Dunlop kerekeket alkalmazó, T40-es kódszámú Cooper-rel nevezett. A jármű azonban kevés volt a Forma-1-hez, több mint 10 másodperccel volt lassabb az utolsó előttinél is az időmérőn, a versenyen pedig a motor elszállt. A futam után napi rendszerességgel ment a Cooper gyárba dolgozni, hogy eltanulja az autóversenyzés fortélyait. Több Angliában megrendezett versenyen is résztvett, többször versenyzett Stirling Moss-sal is például, több sikere volt, mint Aintree-ben. Brabham számára ismét meghozta a kedvet az F1-re.

1956-ban a Cooper másik versenyzőtt küldött versenyezni, ezért Brabham pihentette a Cooper-jét, és vett egy Maserati 250F-et a BRM (British Racing Motor)-től. Brabham ekkoriban két helyszínen volt igen jártas, Aintree-ben és Snetterton-ban. Az olasz autóval mindkét helyen dobogós lett (nem Forma-1-es futam). A Forma-1-ben megint csak egy futamon próbálkozott, természetesen Angliában. A Maseratival gyorsabb volt, de a megbízhatósággal gondok akadtak, 3 kört tudott autózni.
 
1957-ben visszatért a Cooper-hez, és egyre közelebb került az állandó Forma-1 pilóta státuszhoz, mert már 4 versenyen is elindult. Semmi sem utalt még ekkor sem arra, hogy ő lesz az első ausztrál világbajnok. Monacoban megtörtént az első célbaérése, hatodik lett. Ezekután két hetedik helyet is bezsebelt, egyedül Angliában nem ért célba. Teljesítménye már elég volt a középmezőnyhöz, de a pontszerzés még nem sikerült.
 
1958. meghozta az áttörést. 11-ből 7 versenyen szerepelt, és 5-ön célba is ért. Elsőként Monacoban egyből a harmadik helyre kvalifikálta magát és bár az autóval hamar az utolsó helyekre esett vissza, legalább célba ért, és ez elég volt a 4. helyhez. Első pontjai megszerzése után egyből utazott Zandvoort-ba, ahol egy sokkal szorosabb mezőny tagja lehetett, és ahol Moss jött, látott és alázott. Brabham a 8. lett. Spa-ban és Monzában is először versenyezhetett, egyik helyen se ért célba, azonban Reims-ben, Silverstone-ban és Porto-ban igen, de pontot már nem tudott szerezni, tapasztalatszerzésre tökéletes volt 1958.
 
1959-ben már egy másik Brabham versenyzett...
 

A bejegyzés trackback címe:

https://formulauto.blog.hu/api/trackback/id/tr171927205

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása