Mirko Bortolotti Észak-Olaszországban, Trentoban született, de Ausztriában élte gyerekkorát. Már 5 évesen, versenyzett egy klubbajnokságban, de "csak" 6 esztendősen nyerte meg első tornáját. 1997-ben már tesztelt némely nemzetközi gokart-bajnokságon induló gokarttal is, de a fiatal kora miatt sehol sem indult. 1998-ban az Osztrák Gokart Bajnokságra nevezett, 3 dobogót szerzett, és 7. lett az év végén. Az elkövetkezendő 3 évben megnyerte ezt a sorozatot, emellett Olaszországban is halmozta a sikereket.

12 évesen a Junior osztályba került fel. 2002-ben fizikai problémái akadtak, de 2003-ban Mirko több nemzetközi versenyre nevezett, ahol rendre az élmezőnyben tanyázott. Ebben az évben még egy Ayrton Senna emlékversenyen második lett. 2004-ben harmadik lett a nyílt Olasz Bajnokságban, és az Európa Bajnokságban, Bragaban is.
 
Az igen sikeres gokart karrier után 2005-ben már a Formula autók felé vette az irányt. Magyarországon tesztelt egy Formula BMW Lista-s kocsival a Pannóniaringen, azonban magában a sorozatban nem vett részt. Egy Formula Renault 2000 futamra azonban meghívták, és 3. lett. Ugyanennek a bajnokságnak a téli változtában már végig a tagja volt, és egy 5. helyet is elért. Többek között Kamui Kobajasival is megmérhette az erejét. Ne feledjük, még csak 15 éves.
 
2006-ban Mirko eldöntötte, hogy ezentúl olasz színekben versenyez. A év folyamán a Formula Azzura nevű bajnokságban autózott, és 2. lett 5 dobogóval, és 1 győzelemmel. A télen ismét szerepelt a Formula Renault 2000 Winter Series-ben, és most már összesítve lett 4.
 
2007-ben az Olasz Formula-3 tagja volt, és 2 versenyen nyerni tudott, és negyedik lett. 2008-ban a Lucidi Motors alkalmazásában ismét az Olasz Formula-3-ban versenyzett. Edoardo Piscopo-val együtt domináltak (csak ők nyertek futamot a 16 versenyen), de Bortolotti végül köszönhetően 6 pole-jának, 5 leggyorsabb körjének és egymás után szerzett 7 (összesen 9) futamgyőzelmének, végülis simán megverte a mezőnyt. Az év végén tesztelhetett a Ferrari 2008-as Forma-1-es autójával, és a teszten megfutotta a leggyorsabb kört, amit ezzel a konstrukcióval Fiorano-ban futottak.
 
Tavaly Bortolotti az újrainduló Formula-2 felé vette az irányt, a 14-es rajtszámot kapta. Karrierje során először kapott igazán erős mezőnyt maga mellé. Az első időmérőn, Valenciában 25 emberből 12. lett, a győztes Wickens-től kevesebb mint 7 tizedre elmaradva. A tavalyi ellenfél, Piscopo a 7. lett. A versenyen sokkal jobb eredményt ért el, a 6. helyen ért célba, amellyel 3 pontot gyűjtött. A második időmérőn már 3. lett, kevesebb mint 2 tizedre a pole-tól, és a versenyen 2. helyezettként megszerezte első dobogóját. Brnoban ezen is javított, és meg is nyerte az 1. versenyt. Ebben a pillanatban Mirko vezette a tabellát. Mint utóbb kiderült, ez volt az utolsó ilyen pillanat, mert ezután már nem szerepelt ilyen jól. Brands Hatch-ben még egy leggyorsabb köre volt, ezenkívül 3 dobogója, Igen nagy csatában, de végül 4. lett az összesített tabellán. Év közben némi pletyka szerint esélye volt a Forma-1-be kerülésre, Massa sérülése, illetve Badoer gyengélkedése miatt.
 
2010-ben ismét egy új sorozatban indul, a GP3-ban, a spanyol Addax Team-mel, és a Ferrari Ifi Akadémiájának tagja. Csapattársa a szintén tehetségnek tartott mexikói Pablo Sánchez López. A szezon május 8-án kezdődik Barcelonában.
 
Mirko Bortolotti bárhol indult el, a leggyorsabbak között volt. Hogy ez továbbra is marad-e, nem tudni, és azt se, hogy egy elkallódott versenyző, vagy egy sikeres versenyző válik-e belőle. Mindenesetre egy igazi eredményes olasz pilóta nagyon kéne a Forma-1-be, hisz Olaszország legsikeresebb versenyzője még mindig Alberto Ascari.

A bejegyzés trackback címe:

https://formulauto.blog.hu/api/trackback/id/tr441947352

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása